9 Ekim 2014 Perşembe

ŞEY


Prezervatif edebiyatımızın ne çok içinde ne de çok dışında olan bir konu. Sadece edebiyatla sınırlamamak lazım bu analojiyi aslında. Hayatımızın ne çok içinde ne de çok dışında bir "şey". Yeni türeyen bir markanın isim ve logo seçimi de bir bakıma binbir sosyolojik elementin tümünden gelmiş bir yansıma. Toplumun genelinde Şey varya şey...şey ya şey..işte o anlasana...şeklinde anlatılan gizemli bir şey aslında prezervatif. Türk toplumunun seksüel eğilimleri ve cinselliğin kültürümüzdeki yeri açısından bakıldığında çok ulu ve derin bir belgisizlik aslında bu “şey”. Çok çok açmak, budaklandırmak mümkün aslında bu belgisizliği amma ve lakin laf kalabalığına gerek yok.



Yine de kısa yoldan bir deneyelim...Logo’daki biyolojik detaylar konuyu en kayıtsız dimağlara bile anlaşılır kılmak için güzelce kullanılmış. Slogan da amacına uygun. Marka seçimi ve logonun genel duruşu bir ahenk içerisinde. Tanımlayamadığımız bir şey sonuçta cinsellik. O veya bu sebeple -politik, sosyal, ekonomik- tabulaştırdığımız bir şey aslında. Toplumsal cinsiyet ayrımının had safhada olduğu, yatak odası siyasetinin gündemin temelini oluşturduğu, ertesi gün hapından tut kürtaja kadar birçok şeyin ağızlarda sakız edildiği bir zemin bu. Et ete değmeden tartışamayan, sorun çözemeyen, hayatta belli bir takım tatminlere ulaşamayanların ülkesi. Hal böyle olunca aslında OK denecek bir durum yok ortada. Olsa olsa şey’dir o. Öylesine bir şey...